Blog-urile

Introducere
• Termenul “blog” este o formă prescurtată a cuvîntului “weblog” şi denumeşte un jurnal online, creat şi publicat de grupuri sau indivizi.

• Termenul “weblog” a fost inclus în dicţionarul Oxford оn 2003. Blog-urile sunt un fenomen recent în Internet.

• Deoarece blogerii plasează articole şi informaţii online, această nouă formă
de comunicare ocupă o mare parte a traficului forumurilor de discuţii

• Deşi unii politicieni şi personalităţi celebre din alte domenii au început să-şi
creeze blog-uri proprii, blog-urile sunt asociate cu oamenii simpli, care recurg
la această formă de comunicare pentru a-şi exprimă opiniile şi a vorbi
despre viaţa lor cotidiană.
• Datorită popularităţii crescînde a blog-urilor, au fost create multe pagini
web care oferă programe pentru crearea şi publicarea materialelor. Fiecare
articol dintr-un blog poate fi comentat, ceea ce oferă oportunităţi pentru
a discuta şi a propune idei noi. Blog-urile mobile, cunoscute ca moblog-uri, au apărut recent, graţie unei
funcţii noi a telefonului mobil ca e-mail-ul (vedeţi Fişa informaţională nr.20
despre tehnologia mobilă).
• Vlogging este o nouă tendinţă, adepţii căreia оnsoţesc comentariile cu imagini video.

Aplicaţii pedagogice
• Blog-urile oferă studenţilor posibilitatea de a deţine controlul asupra procesului
de acumulare a cunoştinţelor şi de a crea un forum, unde să-şi facă
publice gвndurile şi sentimentele.
• Blog-urile pot fi utilizate ca un instrument educativ novator pentru discuţii
şi colaborare.

• Tehnologia poate servi ca factor motivaţional în procesul didactic. Studenţii
sunt interesaţi de blog-uri din cauza noutăţii şi a posibilităţilor de autoexprimare
pe care acestea le oferă. Acest interes sporit poate fi folosit ca un
vehicul pentru a preda o gamă largă de subiecte.
• Blog-urile oferă studenţilor oportunitatea de a participa la discuţii şi de a
afla diferite puncte de vedere asupra aceluiaşi subiect